Hoe weet jij op welke kanalen je doelgroep zich bevind? Welke product-markt combinaties je kunt maken? Met een grondige analyse weet jij straks precies waar je op in moet zetten.

Onder een marketinganalyse verstaan we zowel de interne als de externe analyse. Dat betekent dat de organisatie, de omgeving en de markt onder de loep worden genomen.

Stappenplan 

Stap 1

In een of meerdere gezamenlijke sessies (afhankelijk van de organisatiegrootte en welke informatie al aanwezig is) nemen we een duik in alle facetten in de organisatie. We gaan op zoek naar de doelgroep, behoeften, wensen en uitdagingen van klanten.

Stap 2. 

Vervolgens gaan wij aan de slag met de externe analyse. De markt, concurrenten en eerder gedane marketingactiviteiten. Alle informatie wordt gebruikt voor het strategisch marketingplan.

Stap 3. 

De uitkomsten van de analyse worden samengevat in een praktisch Plan van Aanpak. Deze worden samen met het analyse rapport en het marketingplan opgeleverd.

& wat weet je na een grondige analyse? 

  • Je weet wie je daadwerkelijke doelgroep is 
  • Je weet op welke kanalen je doelgroep zich bevind 
  • Je weet hoe je scoort met huidige marketingactiviteiten 
  • Je weet wat je sterke kanten zijn 
  • Je weet wat je concurrent doet 
  • Je weet waar jij een concurrentievoordeel mee bereikt 

& hoe ziet een marketingplan er uit? 

Een marketingplan start met een interne analyse, de sterktes en zwaktes van de organisaties en de kansen en bedreigingen in de markt. & laten we dit nou net met de marketinganalyse al gedaan hebben! Wat komt er nog meer in: 

  • Hoe verhoud jouw organisatie zich tot de markt, zijn er aanpassingen nodig in de organisatie? 
  • De marketingstrategie. Hoe ga jij probleemgebieden te lijf? 
  • Het bepalen van je marketingmix. Welke kanalen ga je gebruiken, welke middelen ga je inzetten? 
  • Alles bij elkaar vormt dit zich tot een persoonlijk organisatie marketingplan. Dit kan voor een of meerdere jaren uitgewerkt zijn. Een plan dat niet te kopiëren is voor een andere organisatie en waar je ook echt mee aan de slag kunt. 

& dan..? 

Hoe ga je alle lijntjes uitzetten zodat het plan ook echt wordt uitgevoerd? We helpen je graag door middel van projectondersteuning. Google Ads, SEO, Social Ads. Het heeft geen geheimen voor ons. En gaat het onze pet wel te boven? Dan brengen we je in contact met iemand die het wél weet. 

Wil je meer weten over onze aanpak, neem dan contact met ons op.

    Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen