Hoe haal jij meer uit marketing?

Waar begin je en hoe pak je het aan. Je wilt wel iets met social media doen en hebt ergens wat gehoord over adverteren op Google. Je erin verdiepen, daar heb je eigenlijk geen tijd voor. Dus je neemt een specialist in de arm die voor je aan de slag gaat!

Waar loop je tegenaan?
Op zich ziet het er allemaal wel leuk uit online. De website lijkt wel aardig aan de huisstijl te voldoen en er komen ook aanvragen binnen. Er wordt geld uitgegeven aan online advertenties, maar wat win je er nu eigenlijk mee?
Vaak blijft onduidelijk of de marketingacties die je neemt ook echt resultaat behalen. Dan is het goed om de huidige activiteiten eens flink onder de loep te nemen.

& dat is geen stap terug, maar juist vooruit
Het lijkt of je weer opnieuw gaat beginnen. Je hebt toch al gekeken of je doelgroep op LinkedIn zit, of Facebook? Vaak handel je uit gewoonte. Iedereen heeft het dus mijn doelgroep zal er ook wel te vinden zijn. Een stapje terugdoen en een adviseur naar je activiteiten laten kijken helpt om resultaat te bereiken.

Wat heb je aan een interne marketing analyse?
Een interne analyse kan helpen om helder te krijgen waar jij je op zou kunnen richten om meer conversies binnen te halen, meer activiteit op social media of een grotere naamsbekendheid.

& wat is de uitkomst
Het verschilt per organisatie waarop je meer uit marketing kunt halen. Dit kan User Experience zijn, SEO, met Google Ads of op Social Media. Daarom is het ook zo belangrijk dat je alle kanalen onder de loep neemt en je niet focust op iets wat je zelf graag wil of wat je hebt ‘horen zeggen’.

& wil jij meer uit marketing halen?
Als adviseur bij Bureau MNP help ik je graag te onderzoeken waar jij je als organisatie op kunt richten. Met een interne analyse en een Plan van Aanpak kun jij, je marketeer of ik aan de slag om meer uit marketing te halen.